Cultural Studies
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cultural Studies by Subject "Ukraine"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemKonflikty i konsekwencje jako odbicie społecznej "ślepoty kolorów" – inscenizacja Riznytsia Lwowskiego Autorskiego Dramatycznego Teatru "SPIROGRAF"(Akadémia umení v Banskej Bystrici, 2019) Sendetskyy, AndriySocial "colour blindness" marks the lack of critical thinking and reactions to external stimuli of different levels: from neighborly relations to planetary catastrophes. Ignorance as social indifference or the outcome of the interest of political "elites" creates the non-understanding of many spheres of society. This key societal problem is debated by the LAD Theatre "SPIROGRAPH" in the performance "Difference". The play reflects an internal conflict. The protagonist wants to understand the differences in all shapes and colours but does not see them. The conflict lies in the interpretation of the existing situation when today European society accepts the double standards of official declarations and real actions. Its cause may be (in) sufficient education or cultural diplomacy. Social colour blindness may turn out to be a physical and psychological defect. Reflections on these ambiguities and their fragile boundaries are a red line in the theatrical interpretation of the Theatre.
- ItemNiewerbalne praktyki translacji baśni (na przykładzie spektakli w ramach Międzynarodowego Charytatywnego Festiwalu Baśni "KAZ.KAR.")(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Sendetskyy, AndriyW artykule rozpatrzone niewerbalne praktyki translacji baśni na podstawie sztuki teatralnej. Jak przykład wzięte spektakle lalkowych teatrów z Polski oraz Iranu, którzy uczestniczyli w Festiwalu (triennale) "KAZ.KAR." 2016. Celem festiwalu jest odzwierciedlenie tematyki baśni w swobodnej interpretacji, między innymi zawdzięczając artystycznemu językowi plastyki i sztuki sceny. Przeprowadzona analiza prezentowanych sztuk, jako działania artystycznego, które wciąga widza przeżyć kolejność wszystkich zdarzeń oraz uczucia emocjonalne. Tej kwestii towarzyszą niewerbalne perswazje, z których korzysta aktor – wzrok, wyraz twarzy (mimika), gest, plastyka ludzkiego ciała.
- ItemКомплементарність у навчально-пізнавальному процесі міжнародного культурного діалогу: фестивальні практики.(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2022) Сендецький, Андрій
- ItemКультурно-мистецький діалог українських театрів на сторінках польської періодики початку ХХІ століття(Видавничий центр Маріупольського державного університету, 2022) Сендецький, АндрійПодано аналіз статей, повідомлень, рецензій спеціалізованої польської періодики 2000–2010 рр., у яких розміщено інтерв’ю, відгуки, враження та коментарі театрознавців щодо сучасних культурно-мистецьких подій Польщі, у яких взяли участь українські митці. Проведена аналітична робота є частиною підготовчого етапу до оцифрування знайдених матеріалів про українсько-польський культурний діалог та розміщення їх у базі даних Польської академії наук. Отриманий попередній результат ілюструє певну спрямованість кожного з аналізованих видань та є підставою для визначення їхнього тематичного напрямку: ретроспективи; фестивальних подій та творчих зустрічей; біографії персоналій і відкриття нових імен; літературного огляду. Активність українських акторів і театральних колективів у мистецькому житті Польщі є одним з індикаторів роботи як урядової культурної дипломатії, так і особистісних контактів між обома країнами, що визначає сильні та слабкі сторони у міжнародних відносинах.
- ItemНаціональні оперні театри України в українсько-польському культурному діалозі початку ХХІ ст.: аналіз офіційних сайтів(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2022) Сендецький, АндрійАктуальність дослідження українсько-польського культурного діалогу крізь призму театральних практик національних оперних театрів України зумовлена кількома важливими чинниками: сценічне мистецтво є виразним маркером інспірацій, взаємовпливів та запозичень культур; театральні практики є чутливим емоційним індикатором до суспільних настроїв та віддзеркаленням знакових подій як соціуму, так індивідуального світогляду митців цієї галузі творчості; вияв різноманітних форм комунікацій між подібними інституціями є статистичним показником інтенсивності міжнародних культурних зв’язків; культурно-мистецький діалог між сусідніми державами є рефлектором ступеню взаємного інтересу до країни комунікатора.
- ItemНевербаліка в мистецтві на прикладі творчості Львівського театру естрадних мініатюр "І люди, і ляльки"(Львівська національна наукова бібліотека України імені В. Стефаника, 2020) Сендецький, Андрій
- ItemУкраїнсько-польська театральна діяльність початку ХХІ ст.: осмислення діалогу культур сусідів і стратегія його вивчення(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2021) Сендецький, АндрійСучасні глобалізаційні процеси у світі в цілому та в Україні зокрема нівелюють/трансформують культурно-мистецьке різноманіття. Особливо виразно це простежується у театральному мистецтві. Необхідність вивчення комплексного процесу змін, запозичень, адаптацій у галузі театрального мистецтва, яке демонструє рефлексію на динаміку виникнення–засвоєння–інтерпретації кожного соціокультурного явища, є гостро актуальною. Потреба ґрунтовного культурологічного аналізу кращих комунікацій театральних колективів зумовлена використанням їх у творчих практиках у майбутньому. Прогностика уможливить обрати оптимальні шляхи посилення українсько-польського культурно-мистецького діалогу, виявити еволюційні шляхи й характер культурного трансферу. Поняття різновиду культурного діалогу – культурного трансферу, яке виникло ще в 1980-х рр. Серед французьких філологів, набуло універсального значення і стало прийнятним для низки гуманітарних галузей науки.