Social Sciences
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Social Sciences by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 47
Results Per Page
Sort Options
- ItemРушник як символ-оберіг в українських народних казках(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2008) Андрушко, Людмила
- ItemКазка у мистецтві театру(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2008) Бобала, Роман
- ItemПроблема умовності у сценічному втіленні казки(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2013) Богатирьов, Володимир
- ItemСлово про "Казку мойого життя"(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2016) Різник, Олена
- ItemКазки Богдана Лепкого: особливості та інтерпретація(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2016) Ухман, Ірина
- ItemВідтворення родинного життя українців у народних казках(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2016) Демедюк, Марина
- ItemPrzedsiębiorstwo produkcji artystycznej w podróży: wyzwania i sukcesy warszawskiego teatru Baj w latach 2015-2017(Akadémia umení v Banskej Bystrici, 2018) Sendetskyy, AndriyThe Baj Theater is one of the oldest theaters in Warsaw for the young visitors. The conducted analysis reflects the following fundamental aspects: the specifics of institution, communicative systems, strategies, problems and their solutions. The comparative aspect embraces two periods of the institution's activity realized by one director. Some peculiarities of managing the artistic production enterprise were compared in 2015-2017 and a short analysis was carried out, which in turn allows for the forecast of the trends of failures and successes of the stationary theater, which at one time went "on a journey"
- ItemIT у туристичному бізнесі: сучасні тенденції, завдання, виклик(Europejska platforma naukowa, 2018) Гаврилович, Сергій; Кулініч, Тетяна
- ItemРозроблення інноваційної стратегії досягнення конкурентних переваг ПП "Бон Вояж В.М."(Національний університет "Львівська Політехніка", 2018) Гаврилович, СергійУ дипломній магістерській роботі розглянуто вирішення проблеми формування інноваційної стратегії досягнення конкурентних переваг вітчизняною туристичною фірмою. Охарактеризовано поняття і різновиди інноваційних стратегій, встановлено їх вплив на конкурентну позицію організації на ринку. Здійснено аналіз новацій у діяльності ПП "Бон Вояж В.М." за останні 10 років, оцінено його результати і конкурентні переваги. Внесені пропозиції щодо розроблення інноваційної стратегії досягнення конкурентних переваг ПП "Бон Вояж В.М." Обґрунтовано ряд інноваційних проектних рішень.
- ItemСучасні фіксації українських народних казок Подільсько-Буковинської Наддністрянщини(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Демедюк, Марина
- ItemСказка открывает тайны(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Ковальчук, Вікторія
- ItemМетаморфоза в українських народних казках(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Качмар, Марія
- ItemЗагальна характеристика персонажів кумулятивних казок(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Требик, Ольга
- ItemNiewerbalne praktyki translacji baśni (na przykładzie spektakli w ramach Międzynarodowego Charytatywnego Festiwalu Baśni "KAZ.KAR.")(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Sendetskyy, AndriyW artykule rozpatrzone niewerbalne praktyki translacji baśni na podstawie sztuki teatralnej. Jak przykład wzięte spektakle lalkowych teatrów z Polski oraz Iranu, którzy uczestniczyli w Festiwalu (triennale) "KAZ.KAR." 2016. Celem festiwalu jest odzwierciedlenie tematyki baśni w swobodnej interpretacji, między innymi zawdzięczając artystycznemu językowi plastyki i sztuki sceny. Przeprowadzona analiza prezentowanych sztuk, jako działania artystycznego, które wciąga widza przeżyć kolejność wszystkich zdarzeń oraz uczucia emocjonalne. Tej kwestii towarzyszą niewerbalne perswazje, z których korzysta aktor – wzrok, wyraz twarzy (mimika), gest, plastyka ludzkiego ciała.
- ItemВиявлення сучасного контексту традиційної казки через візуальний образ засобами театру ляльок(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Запольська, Ірина
- ItemФеномен антиілюзорної казки на сцені(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Ballay, Miroslav
- ItemПізнавальна, розважальна та ініціальна функції сучасної казки(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Дев'ятко, Наталія
- ItemMetoda pracy Lwowskiego Autorskiego Dramatycznego Teatru "SPIROGRAF": od scenariusza do występu (na przykładzie spektaklu-baśni "Kwiatkowy sklepik")(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Sendetskyy, AndriyWspółczesna sztuka teatralna, jak i każda inna artystyczna działalność w świecie, stoi na regułach stosowania nowych form wpływu emocyjnego na odbiorcę (widza). Nowoczesne inspiracje zauważalne są przede wszystkim w demonstracji gry na scenie, gdzie są wykorzystywane wszystkie dostępne możliwości nanotechnologii. Jednocześnie przez teoretyków wiedzy o teatrze prowadzone są poszukiwania oryginalnych metod przygotowań aktora.
- ItemПсихопедагогічний аналіз української народної казки "Івасик-Телесик"(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Осадченко, Інна
- ItemKonflikty i konsekwencje jako odbicie społecznej "ślepoty kolorów" – inscenizacja Riznytsia Lwowskiego Autorskiego Dramatycznego Teatru "SPIROGRAF"(Akadémia umení v Banskej Bystrici, 2019) Sendetskyy, AndriySocial "colour blindness" marks the lack of critical thinking and reactions to external stimuli of different levels: from neighborly relations to planetary catastrophes. Ignorance as social indifference or the outcome of the interest of political "elites" creates the non-understanding of many spheres of society. This key societal problem is debated by the LAD Theatre "SPIROGRAPH" in the performance "Difference". The play reflects an internal conflict. The protagonist wants to understand the differences in all shapes and colours but does not see them. The conflict lies in the interpretation of the existing situation when today European society accepts the double standards of official declarations and real actions. Its cause may be (in) sufficient education or cultural diplomacy. Social colour blindness may turn out to be a physical and psychological defect. Reflections on these ambiguities and their fragile boundaries are a red line in the theatrical interpretation of the Theatre.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »