Cultural Studies
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Cultural Studies by Subject "theatre"
Now showing 1 - 16 of 16
Results Per Page
Sort Options
- ItemKonflikty i konsekwencje jako odbicie społecznej "ślepoty kolorów" – inscenizacja Riznytsia Lwowskiego Autorskiego Dramatycznego Teatru "SPIROGRAF"(Akadémia umení v Banskej Bystrici, 2019) Sendetskyy, AndriySocial "colour blindness" marks the lack of critical thinking and reactions to external stimuli of different levels: from neighborly relations to planetary catastrophes. Ignorance as social indifference or the outcome of the interest of political "elites" creates the non-understanding of many spheres of society. This key societal problem is debated by the LAD Theatre "SPIROGRAPH" in the performance "Difference". The play reflects an internal conflict. The protagonist wants to understand the differences in all shapes and colours but does not see them. The conflict lies in the interpretation of the existing situation when today European society accepts the double standards of official declarations and real actions. Its cause may be (in) sufficient education or cultural diplomacy. Social colour blindness may turn out to be a physical and psychological defect. Reflections on these ambiguities and their fragile boundaries are a red line in the theatrical interpretation of the Theatre.
- ItemMetoda pracy Lwowskiego Autorskiego Dramatycznego Teatru "SPIROGRAF": od scenariusza do występu (na przykładzie spektaklu-baśni "Kwiatkowy sklepik")(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Sendetskyy, AndriyWspółczesna sztuka teatralna, jak i każda inna artystyczna działalność w świecie, stoi na regułach stosowania nowych form wpływu emocyjnego na odbiorcę (widza). Nowoczesne inspiracje zauważalne są przede wszystkim w demonstracji gry na scenie, gdzie są wykorzystywane wszystkie dostępne możliwości nanotechnologii. Jednocześnie przez teoretyków wiedzy o teatrze prowadzone są poszukiwania oryginalnych metod przygotowań aktora.
- ItemNiewerbalne praktyki translacji baśni (na przykładzie spektakli w ramach Międzynarodowego Charytatywnego Festiwalu Baśni "KAZ.KAR.")(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2019) Sendetskyy, AndriyW artykule rozpatrzone niewerbalne praktyki translacji baśni na podstawie sztuki teatralnej. Jak przykład wzięte spektakle lalkowych teatrów z Polski oraz Iranu, którzy uczestniczyli w Festiwalu (triennale) "KAZ.KAR." 2016. Celem festiwalu jest odzwierciedlenie tematyki baśni w swobodnej interpretacji, między innymi zawdzięczając artystycznemu językowi plastyki i sztuki sceny. Przeprowadzona analiza prezentowanych sztuk, jako działania artystycznego, które wciąga widza przeżyć kolejność wszystkich zdarzeń oraz uczucia emocjonalne. Tej kwestii towarzyszą niewerbalne perswazje, z których korzysta aktor – wzrok, wyraz twarzy (mimika), gest, plastyka ludzkiego ciała.
- ItemPrzedsiębiorstwo produkcji artystycznej w podróży: wyzwania i sukcesy warszawskiego teatru Baj w latach 2015-2017(Akadémia umení v Banskej Bystrici, 2018) Sendetskyy, AndriyThe Baj Theater is one of the oldest theaters in Warsaw for the young visitors. The conducted analysis reflects the following fundamental aspects: the specifics of institution, communicative systems, strategies, problems and their solutions. The comparative aspect embraces two periods of the institution's activity realized by one director. Some peculiarities of managing the artistic production enterprise were compared in 2015-2017 and a short analysis was carried out, which in turn allows for the forecast of the trends of failures and successes of the stationary theater, which at one time went "on a journey"
- ItemАртрезиденція як форма культурного діалогу в умовах вимушеної міграції під час воєнної інтервенції(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2022) Сендецький, АндрійВоєнні події національно-визвольної війни в Україні супроти російського окупанта, які розпочалися у 2014 р. і тривають дотепер, не знівелювали культурно-мистецьку діяльність у країні, а увиразнили форми культурного діалогу з цивілізованим світом, альтернативні традиційним, що властиві для мирного часу. Від 24 лютого 2022 р. – дати початку повномасштабного вторгнення російської федерації на територію суверенної України – демократичні країни світу активно запрошували й продовжують заохочувати вимушених мігрантів до участі в арт резиденціях у їхніх інституціях. Цей гуманний вияв солідарності з Україною сприяє пошуку нових культурно-мистецьких комунікацій, результатом яких можуть стати тривалі проєкти міжнародної співпраці.
- ItemКазка у мистецтві театру(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2008) Бобала, Роман
- ItemКомплементарність у навчально-пізнавальному процесі міжнародного культурного діалогу: фестивальні практики.(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2022) Сендецький, Андрій
- ItemКультурно-мистецький діалог українських театрів на сторінках польської періодики початку ХХІ століття(Видавничий центр Маріупольського державного університету, 2022) Сендецький, АндрійПодано аналіз статей, повідомлень, рецензій спеціалізованої польської періодики 2000–2010 рр., у яких розміщено інтерв’ю, відгуки, враження та коментарі театрознавців щодо сучасних культурно-мистецьких подій Польщі, у яких взяли участь українські митці. Проведена аналітична робота є частиною підготовчого етапу до оцифрування знайдених матеріалів про українсько-польський культурний діалог та розміщення їх у базі даних Польської академії наук. Отриманий попередній результат ілюструє певну спрямованість кожного з аналізованих видань та є підставою для визначення їхнього тематичного напрямку: ретроспективи; фестивальних подій та творчих зустрічей; біографії персоналій і відкриття нових імен; літературного огляду. Активність українських акторів і театральних колективів у мистецькому житті Польщі є одним з індикаторів роботи як урядової культурної дипломатії, так і особистісних контактів між обома країнами, що визначає сильні та слабкі сторони у міжнародних відносинах.
- ItemНаціональні оперні театри України в українсько-польському культурному діалозі початку ХХІ ст.: аналіз офіційних сайтів(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2022) Сендецький, АндрійАктуальність дослідження українсько-польського культурного діалогу крізь призму театральних практик національних оперних театрів України зумовлена кількома важливими чинниками: сценічне мистецтво є виразним маркером інспірацій, взаємовпливів та запозичень культур; театральні практики є чутливим емоційним індикатором до суспільних настроїв та віддзеркаленням знакових подій як соціуму, так індивідуального світогляду митців цієї галузі творчості; вияв різноманітних форм комунікацій між подібними інституціями є статистичним показником інтенсивності міжнародних культурних зв’язків; культурно-мистецький діалог між сусідніми державами є рефлектором ступеню взаємного інтересу до країни комунікатора.
- ItemНевербаліка в мистецтві на прикладі творчості Львівського театру естрадних мініатюр "І люди, і ляльки"(Львівська національна наукова бібліотека України імені В. Стефаника, 2020) Сендецький, Андрій
- ItemПроблема умовності у сценічному втіленні казки(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2013) Богатирьов, Володимир
- ItemРоль незалежного театру у культурній дипломатії(Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, 2022) Сендецький, АндрійРезультат аналізу театрально-сценічних практик едукаційної театральної лабораторії «СПІРОГРАФ» на прикладі вистави-казки «Квіткова крамничка» переконливо доводить ефективність неурядової культурної дипломатії. Це уможливлює ствердити гіпотезу про високу комунікацію недержавних театрів у побудові українсько-польського культурного діалогу.
- ItemРоль театрального мистецтва у культурному трансфері на прикладі реалізації Міжнародного Благодійного Фестивалю (трієнале) Казок "KAZ.KAR." (2006–2019)(Львівська національна наукова бібліотека України імені В. Стефаника, 2021) Сендецький, АндрійТеатральне мистецтво — галузь людської творчості, у якій комунікативний простір постійно відкритий до нових віянь у сценічних творах, до креативних інтерпретацій відомих постановок у так званому осучасненому звучанні; є потужним промоутером невідомих спектаклів, майданчиком репрезентації новостворених вистав та давно апробованим медіатором культур. Загальновідомо, що така функція сценічного мистецтва закладена від його виникнення, адже мета кожного твору полягає у художньому відображенні дійсного крізь призму світоглядних уявлень його авторів і виконавців та перманентної ретрансляції творчого продукту реципієнту-глядачу.
- ItemРушник як символ-оберіг в українських народних казках(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2008) Андрушко, Людмила
- ItemСлово про "Казку мойого життя"(Центр Культурно-Мистецьких Ініціатив, 2016) Різник, Олена
- ItemУкраїнсько-польська театральна діяльність початку ХХІ ст.: осмислення діалогу культур сусідів і стратегія його вивчення(Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв, 2021) Сендецький, АндрійСучасні глобалізаційні процеси у світі в цілому та в Україні зокрема нівелюють/трансформують культурно-мистецьке різноманіття. Особливо виразно це простежується у театральному мистецтві. Необхідність вивчення комплексного процесу змін, запозичень, адаптацій у галузі театрального мистецтва, яке демонструє рефлексію на динаміку виникнення–засвоєння–інтерпретації кожного соціокультурного явища, є гостро актуальною. Потреба ґрунтовного культурологічного аналізу кращих комунікацій театральних колективів зумовлена використанням їх у творчих практиках у майбутньому. Прогностика уможливить обрати оптимальні шляхи посилення українсько-польського культурно-мистецького діалогу, виявити еволюційні шляхи й характер культурного трансферу. Поняття різновиду культурного діалогу – культурного трансферу, яке виникло ще в 1980-х рр. Серед французьких філологів, набуло універсального значення і стало прийнятним для низки гуманітарних галузей науки.